A webáruház, webshop egy interaktív internetes felület, ahol egy cég termékeit online meg lehet vásárolni. Bizonyára Önben is felmerült már a kérdés, nyisson-e a weben üzletet, és mikor nyisson.Az biztos, hogy a technika folyamatosan fejlődik, és a fejlődéssel együtt érdemes haladni, hiszen a versenytársak nem biztos, hogy annyit halogatnak, mint Ön. Az is igaz, hogy nő az online vásárlási kedv a felhasználók körében. Mi motiválja a többieket webshop indítására? Van, aki presztizskérdésnek tekinti, van, aki ezzel kíván elindulni a vállalkozásában, és természetesen sokan új piaci lehetőségeket látnak benne.

Webáruház a jövő

Bármi is a motiváló erő, mindenképp érdemes alaposan átgondolni az e-kereskedelmi koncepciónkat, túl az elkészítésen, üzemeltetésen az összes járulékos feladatig. Gondoljon arra is, mennyire népszerű a terméke az online piacon, nem jobb-e az Ön által kínált terméket mégis csak személyesen eladni.

Ha csak az alapokat nézzük, mindenképp kell egy megbízható webáruház motor, amely elég stabil ahhoz, hogy bátran építkezzen rá. A keresőoptimalizált felépítés a második fontos tényező, és a működtetés hatékonysága is a lényeges bázisok között említendő.

A kialakításnál tartsa szem előtt, hogy a vásárlók könnyen el tudjanak igazodni az oldalon, és azt is, hogy Ön is könnyen tudja kezelni és frissíteni, ne csak a programozó. Mindenképp terveztessen hozzá olyan funkciókat is, amelyek segítik az értékesítést, például hírlevél-küldést, ajándékutalvány küldési lehetőséget, termékajánlót, kapcsolódó termékeket. Minden böngészőben megfelelő betöltést kell, hogy biztosítson az oldal.

Jó, ha minél több paraméter alapján kereshet az e-boltban az érdeklődő, de nem is szabad túlzásba vinni a keresési szempontok számát.

Rendkívül fontos, hogy a termékek kategorizálása a vásárló számára is érthető logika mentén valósuljon meg.

Törekedni kell egy-egy termék minél színesebb, átfogóbb bemutatására, több nagyítható fotóval, esetleg videóval. A termékekről érdemes a raktári készlet állapotát is közzétenni, főleg, ha jellemzően több darabot is vásárolnak egyszerre a vevők.

A bizalmat erősíti a vásárlókban, ha e-mailt kap a rendelése után, akár többet is, ahol követheti a rendelés feldolgozás állapotát.

Szembe kell nézni azzal, hogy ha mindent biztonságosan, megfelelően felépít, üzemeltet, nem Ön lesz a legolcsóbb a piacon. Sokan tudnak úgy spórolni, hogy ingyenesen elérhető szoftverre építik fel az áruházat, nem tartanak megfelelő árukészletet, nem biztosítanak folyamatosan elérhető ügyfélszolgálati telefont, nem teszik ingyenessé a bankkártyás fizetést, és drágán számolják fel a szállítást. A vásárlók gyorsan kiszűrik az ilyen shopokat, és lehet, hogy nagyobb profittal tudnak működni, de valószínűleg nem maradnak fenn sokáig.

Említettem a cikk elején járulékos feladatokat is, itt olyan témákra gondolok, mint a jogi szabályozás leírása, a beszállítói kör optimalizálása, szállítási és garanciális kérdések tisztázása.

És egy közelmúltbeli változás, amely segíti az online kereskedelmet is: a napon belüli utalás lehetősége pozitív hatással lehet a webshopok forgalmára, hiszen a bankkártyás fizetésnél még akár aznap megkezdhető a szállítási folyamat, akár a kiválasztás, fizetés napján megkaphatja az árut vásárlója.